Gå til hovedindhold

Organisation

Brøndby Kommunes organisation er enkelt opbygget, bestående af en direktion, tre forvaltninger og to stabsfunktioner, der hver især og i samarbejde varetager kommunens mange forskellige opgaver.

Indhold

    Brøndby Kommunes organisation består af en direktion med borgmester, kommunaldirektør og tre direktører, der udgør kommunens administrative ledelse.

    Hver enkelt direktør er overordnet ansvarlig for en forvaltning med et antal faglige områder. Hertil kommer Økonomiafdelingen og Staben for Politik og Organisation med reference til kommunaldirektøren.

    Organisationsdiagram for Brøndby Kommune

    Organisationsdiagram for Brøndby Kommune

    Organisationsdiagram for Brøndby Kommune

    Kommunaldirektør Peter Kjærsgaard Pedersen

    Staben for Politik og Organisation Stabs- og HR chef chef Karen Kjeldgård Petersen

    Økonomiafdelingen Økonomichef Henriette Lilleør

    Børne-, Kultur og Idrætsforvaltning Direktør Bente Skovgaard Kristensen

    Social- og Sundhedsforvaltning Direktør Cecilie Engell

    Teknik- og Miljøforvaltning Direktør Casper Toftholm

    Administrativ og politisk organisation

    Direktion

    Direktionen har ansvaret for den daglige ledelse af Brøndby Kommunes organisation.

    Kommunalbestyrelsen

    Kommunalbestyrelsen består af 19 medlemmer, som er valgt af Brøndbys borgere til at træffe politiske beslutninger og lede kommunen.

    3.600 medarbejdere

    I Brøndby Kommunes organisation er der ca. 3.600 medarbejdere. En del medarbejdere er på deltid og omregnet til fuldtidsbeskæftigede er antallet knapt 3.100.

    Ledelsesgrundlag for Brøndby Kommune

    "Ledelse i fællesskab" er Brøndby Kommunes ledelsesgrundlag, som er udarbejdet i forlængelse af Brøndby Kommunes første samlede strategi – Brøndby 2030. 

    Staben for Politik og Organisation

    Brøndby Rådhus
    Park Allé 160
    2605 Brøndby

    Telefon: 43 28 28 28

    E-mail: staben@brondby.dk

    Sidst opdateret: 5. januar 2025